Prednost spletnih trgovin

1. julij, 2014Splošno

0 komentarjev

Sodobna tehnologija prinaša najrazličnejše inovacije, med katerimi so za končne uporabnike bolj ali manj uporabne novosti. Med največjimi in najbolj uporabnimi dosežki sodobne znanosti je prav gotovo internet, ki je dodobra spremenil življenja ljudi v zadnjih desetletjih. Danes si življenja brez svetovnega spleta ne moremo več predstavljati, saj se je na splet preselil dobršen del vsakdanjega poslovanja. Enako velja za trženje in prodajo izdelkov ter storitev – na tem področju je splet postal en izmed glavnih prodajnih kanalov, za mnoge prodajalce pa celo glavni in edini. Tako smo v zadnjem desetletju spremljali bliskovit razvoj spletnih trgovin, ki je opazen še danes. Praktično vse je že možno naročiti preko spleta, ponudba, ki jo lahko dosežemo iz domačega naslanjača, pa je vsak dan širša. To pa pravzaprav niti ni nenavadno, saj spletne trgovine v primerjavi s fizičnimi prodajalnami nudijo kar nekaj prednosti, tako kupcem, kot seveda prodajalcem.

Mnoge lastnosti spletnih trgovin so po godu tako potrošnikom kot trgovcem, medtem ko v nekaterih primerih prodajalci žrtvujejo nekaj svojega udobja za boljšo prodajo. Z vidika potrošnikov je prednost spletnih trgovin prav gotovo v samem udobju nakupovanja, ki je danes razvito do skrajnosti – trgovine že same po sebi omogočajo preprosto nakupovanje, izdelke se hitro najde, za nakup je potreben le klik. Poleg tega je dostava poceni ali celo brezplačna, izdelki pa so pogosto dostavljeni že takoj naslednji dan po nakupu. Tudi iz tujine pošiljka potuje le nekaj dni, zato so priljubljene tudi tuje spletne trgovine. Vse to da potrošniku še dodatno prednost – neverjetno široko ponudbo, v kateri je praktično vse, kar si lahko zamislimo. Na spletu je na voljo vse, treba je le izbrati. Tudi pri tem spletne trgovine pomagajo, če so primerno urejene in pregledne. Nekatere spletne trgovine prodajajo izdelke različnih trgovcev, s čimer na enem mestu združujejo bogato ponudbo in omogočajo hitro in učinkovito primerjavo, razvrščanje podobnih izdelkov po ceni in drugih lastnostih ter seveda enostavno naročilo izbranega izdelka.

Prodajalcem je predvsem všeč učinkovitost spletnih trgovin, pri katerih je potrebnega bistveno manj dela, časa in denarja, da se doseže opazen prodajni uspeh. Spletna trgovina obratuje 24 ur na dan vse dni v letu, izdelki so kupcem vedno na voljo in predstavljeni tako, kot prodajalci sami želijo. Internet poskrbi za vse, treba je le urediti zalogo in dostavo izdelkov, v nekaterih primerih pa tudi za to poskrbi kar dobavitelj izdelkov sam. Stroški spletne trgovine so bistveno manjši od stroškov najema fizične poslovalnice, saj zakup spletnega prostora skupaj z vsemi dodatnimi stroški znaša le nekaj deset evrov letno, tudi strošek izdelave spletne trgovine je na dolgi rok zanemarljiv. Promocija spletne strani je na spletu lažja in bolj učinkovita, dobro zasnovane oglasne kampanje lahko izjemno povečajo prihodek, pa tudi brezplačno oglaševanje je dovolj učinkovito, na primer interakcija s potencialnimi strankami preko družbenih omrežij.

Primerjava spletnih in fizičnih trgovin se seveda nadaljuje, le težko pa bi našli postavke, ki govorijo v prid fizičnim prodajalnam. Očitno je torej, da so spletne trgovine danes prava izbira, tako za potrošnike kot za prodajalce.