Vzdrževanje spletnih trgovin

Izdelava spletne trgovine in njena objava na spletu je le prvi korak na poti do uspešne spletne prisotnosti podjetja ter seveda prodajnih uspehov, ki jih lahko zagotovi kvalitetna spletna trgovina. S postavitvijo trgovine na splet se delo ne konča, kot sklepajo nekateri, temveč se pravzaprav šele začne. Sledi namreč delovno obdobje, ki se nikoli ne konča – redno je treba skrbeti za vzdrževanje spletne trgovine, poskrbeti je treba tudi za optimizacijo, razne izboljšave, širitve … Le skrbno načrtovan dolgoročen razvoj spletne trgovine bo prinesel želene rezultate, zato je ključnega pomena redna skrb za spletno trgovino.

Vzdrževanje spletnih trgovin obsega najrazličnejša opravila, med katerimi so ena bolj, druga manj nujna. Brez nekaterih opravil namreč trgovina na spletu ne more delovati – tu govorimo na primer o zagotavljanju zanesljivega spletnega gostovanja in rednem podaljševanju domene, pa tudi o morebitnih kurativnih posegih, ki so obvezni v primeru, da se spletna stran iz kakršnega koli razloga poruši ali zgolj ne prikazuje pravilno. To so opravila, za katera moramo nujno poskrbeti, najbolje pa je vnaprej zagotoviti, da ne pride do težav, kar na primer lahko storimo s pravočasnim plačevanjem stroškov gostovanja. Nekaterih komplikacij pa ne moremo neposredno predvideti – v takšnih primerih mora biti ponudnik storitve vzdrževanja spletnih trgovin dosegljiv v čim krajšem možnem odzivnem času.

Več dela pa predstavljajo tista opravila, ki niso neposredno potrebna za samo delovanje spletne strani, a poskrbijo za boljše delovanje in večjo učinkovitost, kar je pravzaprav cilj vsake ambiciozne spletne trgovine. Gre za široko področje optimizacije različnih aspektov trgovine, vse skupaj pa vodi v izboljšanje prodajnih rezultatov. Delo pa se ne začne z izvajanjem popravkov – najprej je treba ugotoviti, kje pomanjkljivosti so, ter kako jih bomo najbolj učinkovito odpravili. Veliko pri tem pripomore premišljena zasnova spletne trgovine že v začetku, saj mora sistem omogočati čim bolj natančno sledenje in beleženje obnašanja obiskovalcev, prav tako mora biti trgovina vnaprej pripravljena za morebitne kasnejše razširitve. Pod vzdrževalna opravila tu spadajo posegi, ki pripomorejo k boljši prodaji, kar pa lahko dosegamo na zelo različne načine. Že redno osveževanje vsebine spletne strani lahko pomeni boljšo prodajo, pa tudi bolj nevidni elementi vplivajo na to, na primer pohitritev nalagalnega časa strani. Bolj očitni posegi obsegajo na primer spremembo grafičnih elementov, dodajanje funkcij, urejanje izdelkov …

Za konec morda ni odveč še enkrat poudariti tistih opravil, ki že samoumevno sestavljajo vzdrževanje spletnih trgovin. Čeprav smo videli, da je dela precej, je treba na prvem mestu poskrbeti za to, da je trgovina vedno pripravljena na svoje obiskovalce. Paziti je treba predvsem na nadgrajevanje sistema trgovine na zadnjo različico, kar optimizira delovanje samega sistema in poskrbi za varnost. Seveda je treba posodobiti tudi vse morebitne module in vtičnike, ki zagotavljajo dodatne funkcionalnosti – pogosto gre namreč za ključne varnostne popravke, ki preprečijo vdore. Priporoča se, da se za varnost poskrbi še na druge načine – pazimo na morebitne šibke točke, zavarujemo same datoteke, spreminjamo gesla … Ker vzdrževanje spletnih trgovin obsega toliko dela in terja tudi veliko znanja ter izkušenj, je v večini primerov najbolje, da se za to obrnemo na usposobljene strokovnjake, ki bodo znali kar najbolje poskrbeti za spletno trgovino.

 
 

Prednost spletnih trgovin

1. julij, 2014Splošno

0 komentarjev

Sodobna tehnologija prinaša najrazličnejše inovacije, med katerimi so za končne uporabnike bolj ali manj uporabne novosti. Med največjimi in najbolj uporabnimi dosežki sodobne znanosti je prav gotovo internet, ki je dodobra spremenil življenja ljudi v zadnjih desetletjih. Danes si življenja brez svetovnega spleta ne moremo več predstavljati, saj se je na splet preselil dobršen del vsakdanjega poslovanja. Enako velja za trženje in prodajo izdelkov ter storitev – na tem področju je splet postal en izmed glavnih prodajnih kanalov, za mnoge prodajalce pa celo glavni in edini. Tako smo v zadnjem desetletju spremljali bliskovit razvoj spletnih trgovin, ki je opazen še danes. Praktično vse je že možno naročiti preko spleta, ponudba, ki jo lahko dosežemo iz domačega naslanjača, pa je vsak dan širša. To pa pravzaprav niti ni nenavadno, saj spletne trgovine v primerjavi s fizičnimi prodajalnami nudijo kar nekaj prednosti, tako kupcem, kot seveda prodajalcem.

Mnoge lastnosti spletnih trgovin so po godu tako potrošnikom kot trgovcem, medtem ko v nekaterih primerih prodajalci žrtvujejo nekaj svojega udobja za boljšo prodajo. Z vidika potrošnikov je prednost spletnih trgovin prav gotovo v samem udobju nakupovanja, ki je danes razvito do skrajnosti – trgovine že same po sebi omogočajo preprosto nakupovanje, izdelke se hitro najde, za nakup je potreben le klik. Poleg tega je dostava poceni ali celo brezplačna, izdelki pa so pogosto dostavljeni že takoj naslednji dan po nakupu. Tudi iz tujine pošiljka potuje le nekaj dni, zato so priljubljene tudi tuje spletne trgovine. Vse to da potrošniku še dodatno prednost – neverjetno široko ponudbo, v kateri je praktično vse, kar si lahko zamislimo. Na spletu je na voljo vse, treba je le izbrati. Tudi pri tem spletne trgovine pomagajo, če so primerno urejene in pregledne. Nekatere spletne trgovine prodajajo izdelke različnih trgovcev, s čimer na enem mestu združujejo bogato ponudbo in omogočajo hitro in učinkovito primerjavo, razvrščanje podobnih izdelkov po ceni in drugih lastnostih ter seveda enostavno naročilo izbranega izdelka.

Prodajalcem je predvsem všeč učinkovitost spletnih trgovin, pri katerih je potrebnega bistveno manj dela, časa in denarja, da se doseže opazen prodajni uspeh. Spletna trgovina obratuje 24 ur na dan vse dni v letu, izdelki so kupcem vedno na voljo in predstavljeni tako, kot prodajalci sami želijo. Internet poskrbi za vse, treba je le urediti zalogo in dostavo izdelkov, v nekaterih primerih pa tudi za to poskrbi kar dobavitelj izdelkov sam. Stroški spletne trgovine so bistveno manjši od stroškov najema fizične poslovalnice, saj zakup spletnega prostora skupaj z vsemi dodatnimi stroški znaša le nekaj deset evrov letno, tudi strošek izdelave spletne trgovine je na dolgi rok zanemarljiv. Promocija spletne strani je na spletu lažja in bolj učinkovita, dobro zasnovane oglasne kampanje lahko izjemno povečajo prihodek, pa tudi brezplačno oglaševanje je dovolj učinkovito, na primer interakcija s potencialnimi strankami preko družbenih omrežij.

Primerjava spletnih in fizičnih trgovin se seveda nadaljuje, le težko pa bi našli postavke, ki govorijo v prid fizičnim prodajalnam. Očitno je torej, da so spletne trgovine danes prava izbira, tako za potrošnike kot za prodajalce.

 
 

Gostovanje spletnih trgovin

Ne moremo zanikati, da imajo spletne trgovine v primerjavi s fizičnimi poslovalnicami kar nekaj prednosti, ki privlačijo sodobne potrošnike. Nekatere izmed teh prednosti pa spravljajo v obup trgovce, ki morajo žrtvovati nekaj svojega udobja, da svojim strankam lahko ponudijo kar najboljšo izkušnjo. Ob tem lahko gotovo omenimo gostovanje spletnih trgovin, za katerega mora poskrbeti lastnik oziroma upravitelj spletne trgovine, in vpliva na uporabniško izkušnjo obiskovalcev spletne strani. Izbira primernega ponudnika spletnega gostovanja za trgovino ni vedno lahka naloga, saj je kar nekaj dejavnikov, ki odločajo o tem, kako se bo trgovina obnesla na strežniku določenega ponudnika gostovanja.

Spletno gostovanje, s tujko hosting, poskrbi za to, da je spletna stran objavljena in dostopna na spletu, tako da do nje lahko dostopa vsak z internetno povezavo. Gostovanje je torej nujno za obstoj vsake spletne strani, ki želi biti vidna vsem obiskovalcem, še posebej pa je kvalitetno spletno gostovanje pomembno za spletne trgovine, ki morajo biti svojim strankam dosegljive 24 ur na dan. Upravitelji spletne trgovine morajo torej poiskati ponudnika gostovanja, ki lahko zagotovi, da bo trgovina vedno na voljo obiskovalcem. A to je le ena izmed lastnosti kvalitetnega gostovanja – poleg tega je treba poskrbeti še za vrsto drugih, nič manj pomembnih podrobnosti, ki vplivajo na delovanje spletne trgovine. Pri gostovanju je seveda treba paziti na to, da je na spletnem strežniku dovolj prostora za vse datoteke, ki sestavljajo spletno stran oziroma trgovino. Poleg spletnega prostora mora gostovanje nuditi še druge kapacitete, na primer količino prenosa, število podatkovnih baz, e-poštnih naslovov in drugih bolj ali manj pomembnih bombončkov, ki so včasih tudi ključni za uspešno spletno poslovanje. Pri pregledu lastnosti strežnika samega pa ne smemo pozabiti na zmogljivost le-tega, kar je še posebej pomembno pri spletnih trgovinah, ki so načeloma bolj zahtevne kot običajne spletne strani. Gostovanje spletnih trgovin z velikim številom izdelkov terja zmogljive strežnike, saj je potrebno predelovati ogromno količino podatkov, ki švigajo od strežnika do obiskovalcev. Zmogljiv strežnik bo lahko tudi zahtevno spletno stran nemoteno prikazoval velikemu številu obiskovalcev hkrati, ne da bi to kaj vplivalo na prikaz strani.Ob vseh teh dejavnikih, ki v končni fazi vplivajo na delovanje spletne trgovine, se izkaže, da je dobro že vnaprej predvideti, kakšne obremenitve bo trgovina predstavljala in kakšno gostovanje bomo za to potrebovali. Treba pa se je zavedati, da zgolj specifikacije na papirju niso vse, kar lahko ponudi dober ponudnik spletnega gostovanja. Včasih so še veliko bolj dragocene druge storitve, ki s samim strežnikom nimajo neposredne povezave – na primer hitra, odzivna in učinkovita tehnična podpora, ki v trenutku poskrbi za kakršne koli težave. Nekoliko višjo ceno kvalitetnih ponudnikov spletnega gostovanja pa upravičijo še druge storitve, kot so na primer prenos in vzpostavitev spletne strani na novem strežniku, strežniki v državi, kjer izdelke prodajate, programska oprema za nadzor in upravljanje z gostovanjem … Ko vzamemo v obzir vse mogoče dejavnike in preverimo, kateri ponudniki gostovanja še pridejo v poštev, bomo verjetno izločili že kar velik del ponudnikov. Preostali bodo le tisti, ki bodo zares poskrbeli za vse naše potrebe. V primeru večjih in zahtevnejših trgovin pa je treba poskrbeti za gostovanje po meri, ki je povsem prilagojeno posamezniku, a tudi dražje.

 
 

Izdelava spletnih trgovin

Dandanes si trženja brez pomoči spleta skorajda ne znamo več predstavljati. Vedno večji delež prodaje poteka preko spleta, nanj se selijo praktično vse dejavnosti, ki to omogočajo. To je seveda razumljivo, saj internet omogoča številne nove priložnosti, ki bi jih bilo neumno spregledati, tako za nove podjetnike, kot za tiste, ki bi radi prednosti svetovnega spleta izkoristili za svoj obstoječi posel. Za oboje je najbolj očiten korak postavitev oziroma izdelava spletne trgovine, ki je v mnogih primerih prva obveznost pri prodoru na širni spletni trg. Pri tem pa se pogosto pojavijo tudi težave, predvsem pri tistih podjetnikih, ki za računalnikom niso najbolj domači – potrebno je poskrbeti za izdelavo spletne trgovine, nato za gostovanje in vzdrževanje, ter za trženje, oglaševanje, optimizacijo … Na srečo imamo na izbiro tudi veliko podjetij, ki se ukvarjajo s temi storitvami, in zelo olajšajo prehod ali vstop na splet tistim, ki s tem še nimajo izkušenj, primer spletnega servisa, ki vam omogoča vse te stvari: Naredimo.net.

Izdelava spletnih trgovin je zahteven posel, zato je treba pri izbiri primernega ponudnika te storitve res premisliti in se odločiti za tistega, ki bo v celoti poskrbel za naše potrebe. Morda se zdi, da pri postavitvi spletne strani ne gre za veliko dela, a ta dejavnost sega v neopazne globine – zgolj tehnična izdelava spletne trgovine ni namreč ne prvo ne zadnje opravilo pri celoviti pripravi spletne trgovine. Sam postopek se namreč začne že dolgo preden programerji zapišejo prvo vrstico kode dejanske spletne trgovine. Postopek namreč zahteva skrbno načrtovanje in usklajevanje, saj je veliko odvisno že od začetne zasnove, ki bo krojila nadaljnje delo na projektu. Ponudnik storitve izdelave spletnih trgovin se z naročnikom pogovori o njegovih idejah in pripravi načrt v okviru zmožnosti in sposobnosti programerjev ter oblikovalcev. Celovit načrt zajema tako podatke o sami spletni trgovini, kot tudi tiste informacije, ki z izdelavo samo nimajo neposredne povezave, na primer o podjetju, grafični podobi, marketinškem načrtu … Šele ko so vse te podrobnosti znane in zapisane, se začne pripravljati dejanska spletna trgovina. Tudi tu ima naročnik več možnosti, saj je praktično vse na spletu povsem prilagodljivo. Treba je določiti ključne funkcije spletne trgovine ter najti tehnične rešitve, ki bodo omogočile realizacijo zastavljenih načrtov. Ko je oblikovanje in programiranje spletne trgovine končano in ko je naročnik z izdelkom zadovoljen, je treba trgovino objaviti na spletu. S prihodom prvih obiskovalcev pa postopek seveda še ni končan – sledi neprestano izboljševanje in optimiziranje trgovine, spremljanje poslovnih rezultatov, oglaševanje in podobno.

Izdelava spletnih trgovin torej ni preprosto opravilo, ki bi ga naložili sosedovemu računalniškemu navdušencu. Pri večjih spletnih trgovinah večino dela pravzaprav ne predstavlja samo programiranje, temveč načrtovanje, predvidevanje in izpopolnjevanje sistema. To se izkaže kot zlata vredno kasneje, ko je treba kaj popraviti ali dopolniti – morebitne pomanjkljivosti bodo že vnaprej predvidene, prav tako bo enostavno stran dodelati. Še bolj koristen je dolgoročni plan, ki poskrbi za učinkovitost spletne strani. Tu gre tudi za spremljanje obiskovalcev in njihovega obnašanja na spletni strani, za optimizacijo in boljšo uvrstitev v iskalnikih ter podobna opravila, ki jih morda na prvi pogled ne bi uvrstili na področje izdelave spletnih trgovin. Za celovito storitev je torej potrebno poiskati pravega izvajalca, ki se zaveda, kako pomembni so posamezni aspekti pri izdelavi spletnih trgovin.